30 GREGERS GRAM
Olav Ringdal hadde allerede kjøpt Liberty-skipet Roald Amundsen høsten 1946 og overtok i juli 1947 også Gregers Gram, oppkalt etter den kjente sabotøren i Oslo. Skipet ble motorisert i 1953 og seilte for Ringdal til 1960.
ds GREGERS GRAM LMOF | |
7229g 10757d | 441.5oa/424.6/57.0/34.9 ft |
tweendecker 5ha 562/499gb NV 7.47 | |
T3 2500 ihk 11 kn Joshua Hendy Iron Works, San Francisco | |
6.1943 | California Shipbuilding Corp, Los Angeles Cal -195 |
US War Shipping Administration, Washington/Los Angeles | |
JOSIAH EARL | |
7.1947 | Ringdals Rederi AS (Olav Ringdal), Oslo, |
overtatt 19.7.47 i New York, | |
od GREGERS GRAM | |
7.1953 | ob ms 7252g 10600d M6 3600 bhk 12 kn Fiat |
Opplagt Vrengen 6.58-16.3.60, slept til Sandefjord for dokking | |
10.1960 | Cia Okeanis de Navigation SA of Panama, Piraeus for GBP 106.000 od THALIS |
3.1967 | North Star Shipping Co Ltd (Poseidon Shipping Agency Ltd, London), Famagusta |
8.l968 | Tai Ping Steam Navigation Co Ltd (Shun Cheong SN Co Ltd, Hong Kong), Mogadiscio |
for USD 180.000 od TAlSHUNHONG | |
1.1969 | brann i kjelerommet Dairen, kondemnert |
4.1969 |
Ankom Hirao 1.4.69 for opphugging av Mutsukura KK
|
Gregers Gram etter ombygging til motorskip. Skyfotos